一般社団法人経営情報学会-2020年秋季全国研究発表大会

大会プログラム

ロボアドバイザーを用いた資産運用普及のための戦略の考察

○西澤 周峰1)遠藤 正之1)

1) 静岡大学

Abstract
わが国では2016年からロボアドバイザーサービスが開始された。現在、THEO、楽ラップ、WealthNaviが主要3サービスである。その3サービスの中でWealthNaviが特に抜き出ている。そこでこの3サービスの戦略をマーケティングの4P分析(Product、Price、Promotion、Place)で比較し、考察を行っていく。

In Japan, robo-advisor services were launched in 2016. Currently, THEO, Raku-rap, and WealthNavi are the three main services. WealthNavi is one of the three services outs offered. So we compare and consider the strategies of these three services using marketing 4P analysis (Product, Price, Promotion, Place).
Keywords
ロボアドバイザー,4P分析,資産運用
roboadvisor,4p analysis,asset management
前に戻る