一般社団法人経営情報学会-2020年秋季全国研究発表大会

大会プログラム

従業員の自尊感情の3要因と組織要因が職場のアウトプットに与える影響

○向日 恒喜1)

1) 中京大学

Abstract
本研究では従業員の自尊感情を,組織内自尊感情,一般本来感,一般優越感の3要因で捉え,これらの3要因と組織要因が職場のアウトプットに与える影響について,インターネット調査によって従業員から得られたデータを分析して検討する。分析の結果,製品・サービスの質には組織要因が,援助行動には組織内自尊感情や一般本来感が正の影響を与えていることなどが明らかにされた。

In this study, employee self-esteem is measured by three factors: organization-based self-esteem, general authenticity, and general superiority. The impact of the three factors and organizational factors on workplace output is analyzed. Data were gathered from employees using internet survey. The results showed that organizational factors had positive impacts on quality of products and services, and organization-based self-esteem and general authenticity had positive impacts on helping behavior.
Keywords
組織内自尊感情,一般本来感,一般優越感
organization-based self-esteem,general authenticity,general superiority
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