一般社団法人経営情報学会-2020年秋季全国研究発表大会

大会プログラム

ブランド・パーパスの構築および運用手法に関する考察

○木原 佑太1)石岡 賢2)

1) 福島大学大学院 共生システム理工学研究科
2) 福島大学 共生システム理工学類

Abstract
近年、成熟市場でのコモディティ化などで市場環境が変化し、社会的問題の解決に対する期待が高まっている。 さらに、近年の顧客は従来とは異なる新しい価値を求めている。 その結果、近年の企業は、自社のブランドならではの価値を明確に示し存在価値を証明することで、顧客に新しい価値を提供している。そのため本研究では、ブランド・パーパス、組織構築、目的工学に着目し、近年の市場環境の変化に対応することができるブランド・パーパスの構築・運用を目指す。 具体的には、発見・再発見、情報発信、組織構築、実現・評価をサイクルすることによるブランド・パーパスの構築・運用を検討する。

In recent years, the market environment has changed, such as commoditization in mature markets, increasing expectations for solving social problems. Moreover, recent customers require some kind of different new value. As a result, recent companies offer new value to their customers by clarifying the unique value of the company and proving the existence value of their brand. Therefore, this research aims at creating and implementing method a brand purpose that can respond to changes in the market environment in recent years by focusing on brand purpose, organization construction, and purpose engineering. Specifically, it consider creating and implementing method of a brand purpose by cycle of discovery and re-discovery, information transmission, organization construction, and implementation and evaluation.
Keywords
ブランドパーパス,組織構築,目的工学
Brand Purpose,Organization Construction,Purpose Engineering
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