一般社団法人経営情報学会-2019年春季全国研究発表大会

大会プログラム

IoTビッグデータを使って組織を柔軟にする3つの経営戦略についての試論

○佐藤 亮1)

1) 横浜国立大学

Abstract
センサーネットワークからのデータだけでなくスマホやPCの行動データをも総称してIoTビッグデータとしてとらえると、顧客に由来する需要のダイナミックな不確実性への対応を変化させる経営戦略の可能性が見えてくる。経営組織、競争優位のための条件、オペレーションの組織とオープン性、プラットフォームの必然性の観点から、3つの戦略を論じる。

IoT big data is the name for not only sensor network but smartphones and PCs. We examine possible corporate strategies that IoT big data can be used to respond to continuous and dynamic change of demand from customers. With respect to organization forms, competitive advantages, operation mechanism and its openness, and O2O platforms, we propose three different types strategies
Keywords
IoT,柔軟な組織,経営戦略

IoT,flexible organization,corporate strategy
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