一般社団法人経営情報学会-2019年春季全国研究発表大会

大会プログラム

発生/収集における時間概念が相違するデータの直接比較
購買ログとアクセスログの関係性について

○斉藤 武史1)

1) 株式会社マクロミル

Abstract
インターネットを介した消費者による情報収集が一般化し、そのメディアとしての存在感は日々高まっている。2019年2月に電通より公表された、「2018年(平成30年)日本の広告費」によると、インターネット広告費が地上波TV広告費と、肩を並べる水準を示している。
反面、インターネットの接触情報と、実際の購買行動を包括的に結び付けるのは難しく、一連の広告施策において、効率的な活用はできていない。
弊社では同一と定義されたモニタの、インターネットアクセスログと購買ログを収集している。
インターネットの接触情報と、実際の購買行動を包括的に結び付けることで、一連の広告施策に活用できる仕組みを構築できないか検討した。

Consumers' use of the Internet to collect information has become commonplace, and the Internet's presence as a media is increasing day by day. According to "Advertising expenses in Japan in 2018" announced by Dentsu in February 2019, Internet advertising expenses are equal to TV advertising expenses.
On the other hand, it is difficult to link Internet access logs and actual purchasing behavior comprehensively, and can not be used efficiently in corporate advertising activities.
We collect Internet access logs and purchase logs of monitors defined as identical.
By comprehensively linking the Internet access log and the actual purchasing behavior, we considered the construction of the mechanism that can be used for the advertising activity of the company.
Keywords
購買ログ,アクセスログ,比較

purchasing log,access log,comparison
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