一般社団法人経営情報学会-2019年秋季全国研究発表大会

大会プログラム

インド中小・中堅IT企業の地方進出に関する研究
ゾーホージャパンの事例研究

○Negi Dheeraj1)永吉 実武1)

1) 静岡大学

Abstract
都市部への経済活動の集中に潜むリスクが顕在化している中、「在宅勤務」や「サテライトオフィス」での勤務を認める日本企業も多くなってきている。このことから、中小・中堅IT企業にとってみると、地方は業務拡大を実現する上で適切な対策の一つであると考えられる。本研究の目的は、日本市場進出を目指すインドIT企業に示唆を与えることであり、特に新市場進出や新市場浸透を目指す企業に有益な情報提供を行う。

Many people have become fully aware of the major risks hidden in the overly concentrated economy of the city centers. As a countermeasure, "Work at Home" and "Satellite Office" ideas have started to attract attention of many companies across Japan and they have started setting up satellite offices. Thus country side could provide as a befitting option for small scale IT companies looking for expansion. This research aims to serve as an important literature that provides awareness especially to Indian companies willing to set-up offices in Japan. The findings of this research study are supposed to help these companies in the decision making process and penetrating these new markets.
Keywords
サテライトオフィス,新市場進出,インドIT企業

Satellite office,penetrating new market,Indian IT Company
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