一般社団法人経営情報学会-2018年春季全国研究発表大会

大会プログラム

時系列と地域別に見たオンラインゲームのトレンド分析

○田代 智也1)奈須 純平1)山岸 新1)白井 康之1)

1) 大東文化大学経営学部

Abstract
昨今,多くの娯楽が存在する中,オンラインゲームはデバイス
やインタフェース等の圧倒的な技術進歩により,子供から大人まで幅広い層を
対象とした巨大な市場規模となっている.本稿では一般的にゲームと呼ばれて
いるコンテンツの中から主にネットゲーム,コンシューマーゲーム,ソーシャ
ルゲームの3つに大きく分類し,それぞれの市場について売上や開発費,ダウン
ロード数,ランキングの順位などの数値を用いて比較,分析し,日本,世界の
ゲーム業界の現状と今後について考察する.

As for the online game, it becomes the huge market size
for people of all ages by overwhelming technological changes such as
devices and the interfaces in these days. In this report, we classify
online games into three groups such as net games, consumer games and
social games, and compare them in the sense of sales amounts,
development costs, the number of the downloading and the
ranking. Additionally we compare Japanese online game market with
other countries and consider the future of the world game industry.
Keywords
オンラインゲーム,市場動向,ゲーム開発

Online Game,Market Analysis,Online Game Development
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