一般社団法人経営情報学会-2018年秋季全国研究発表大会

大会プログラム

日本市場におけるミネラルウォーターの製品比較、販売戦略の考察

○長谷川 美鈴1)遠藤 正之1)

1) 静岡大学情報学部

Abstract
我が国において、ミネラルウォーターは2016年度に2,990億円の市場規模となり、年々拡大している。日本のミネラルウォーターの売れ筋としては、フレーバーウォーターやアルカリイオン水等の国内製品、クリスタルガイザー等の輸入製品と多様化している。本報告では代表製品の商品性、販売戦略を比較分析し、また消費者嗜好を分析することで、今後のミネラルウォーター市場の発展可能性や課題について考察する。

In our country, the mineral water market size is 299 billion yen in 2016, which continues to expand. As seller of mineral water in Japan, it is diversified with flavored water, domestic products such as Alkaline ionized water, imported products such as Crystal Geyser. In this report, we will compare and analyze merchantability and sales strategies of representative products, and analyze consumer preferences. Then we will consider potential for expansion and issues of mineral water market.
Keywords
ミネラルウォーター,販売戦略,消費者嗜好

mineral water,sales strategy,consumer preference