ラジオメディア・ソーシャルメディア連動型マーケティング実行と情報伝達効果に関する研究

○星田 昌紀1)

1) 千葉商科大学

Abstract 筆者がパーソナリティを担当する、毎週日曜19:30-20:00 ONAIR ラヂオつくば配信のラジオ番組「星田昌紀(ほしだまさき)の夢経営講座」において、ラジオメディア・ソーシャルメディア連動型マーケティングを実行している。具体的には、ラジオ番組とフェイスブックの両者を連動させることにより、「ラジオ番組の事前内容告知」、「ラジオ番組ONAIR時の感想と質問に関する双方向通信」、「ラジオ番組リスナー間の情報共有と相互交流の促進」を実行し、検証を行った。このラジオメディアとソーシャルメディアは、経営学習講座に関連するマーケティング活動の一環であり、2つのメディアの情報伝達の相乗効果に関する研究を実施し、考察を深めた。
Weekly Sunday 19:30-20:00 ONAIR, in the radio program by which I take charge of personality, a try of related marketing of "radio media" and "social media" is being carried out in a radio program of a RAJIO Tsukuba delivery "Masaki Hoshida's dream management lecture". Specifically, execution of "preliminary announcement of the contents of a radio program", "two-way communication about thoughts and a question at the time of radio program ONAIR" and "promotion of information sharing between the radio program listener" is being tried. These radio media and social media are a part of marketing campaign related to a management learning lecture, and to consider 2 of media about the synergistic effect of the information communication becomes possible.
Keywords ソーシャルメディア,ラジオメディア,マーケティング
Social Media,Radio Media,Marketing
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