SNSを利用した飲食店におけるO2O(Online to Offline)促進策の研究

○横山 政臣1)渡部 和雄1)

1) 東京都市大学

Abstract 近年、顧客をネットから実店舗へ誘導するO2Oが注目されている。先行研究から、顧客をネットから実店舗に誘導するためには、SNSを利用したO2Oが効果的であると考え、本研究では飲食店に向けてのSNSを利用したO2O促進策を検討する。そのため、まずは仮説を提起し、アンケート調査を行い、統計的手法を用いて仮説を検証した。その結果、SNS利用者は非利用者よりも、ネットからクーポンや店舗の場所の情報を得ていることがわかった。そこで,SNS利用者の中でも特に商品・サービスに対する関心が高い人は評判の良い飲食店を利用したいことに注目し、実際に飲食店に行ってSNSで飲食店を評価してくれた人に限定クーポンを配布することなどを提案する。
From preceding researches, the authors think that Online to Offline (O2O) tactics using SNS is effective to induce customers to restaurants from the Internet. Therefore, we proposed some hypotheses about the relations of SNS and O2O, carried out a questionnaire survey, and verified the hypotheses by using statistics. As a result, we found that SNS users obtain the information of coupons and the information of restaurants from the Internet than non-users. We paid attention to the users who are more interested in products and services than other users. We propose to distribute special coupons of a restaurant to those users who submit an article by visiting the restaurant.
Keywords O2O,SNS,飲食店
O2O,SNS,Restaurant
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