通販市場を対象とした物流企業のサプライチェーンコーディネーションに関する研究

竹田 賢1)、中邨 良樹1)、大崎 恒次2)

1) 青山学院大学
2) 専修大学

Abstract モバイル端末の発展とともに通販市場ではその規模が年々拡大しているが,一方において,物流企業におけるコスト負担が増大し,サプライチェーン全体から見て最適化が図られている状況にない.そこで本研究では,多様な消費者ニーズ(製品種類,レスポンスタイム等)を満たしながら,物流企業が主体となってメーカ,卸,消費者間の物の流れを効率的かつ効果的に設計するためのサプライチェーンコーディネーションについて検討する.今回の発表では,物流企業がサプライチェーンコーディネーションを行う上で考慮すべき要因について検討した結果を中心に報告する.
The scale is expanding year by year in the mail order market. On the other hand, since the costs of logistics companies has increased, optimizing supply chain is not realized. In this study, we examine the supply chain coordination for logistics companies to design efficient and effective flow of those manufacturers, wholesale and consumer while meeting a variety of consumer needs(product type and response time).In this paper, we mainly report on the factors which are necessary to the supply chain coordination from the viewpoint of logistics companies.
Keywords 物流,サプライチェーン,通販市場
Logistics,Supply Chain,mail order market
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